Czym jest magazyn dystrybucyjny?

magazyn dystrybucyjny

Magazyn dystrybucyjny dla e-commerce to bardzo polecane rozwiązanie. Branża handlu elektronicznego prężnie się rozwija – potrzeby sklepów cały czas rosną. Dowiedz się, dlaczego ten typ magazynu jest polecany i jakie ma zalety.

Wyróżniamy różne rodzaje magazynów logistycznych. Jednym z nich jest magazyn dystrybucyjny, który pozwala skrócić czas dostaw do klienta końcowego do minimum. Poznaj więcej zalet tego rozwiązania.

Magazyny dystrybucyjne – definicja

To specyficzny typ magazynu, którego głównym celem jest zbieranie, przechowywanie oraz dystrybucja towarów do różnych miejsc docelowych – najczęściej punktów sprzedaży detalicznej, innych magazynów lub ostatecznych konsumentów. Chętnie korzystają z niego zarówno przedsiębiorcy e-commerce, jak i sklepy stacjonarne.

Magazyn handlowy wyróżnia się lokalizacją, która jest dla partnera biznesowego strategiczna, czyli jest wyjątkowo blisko klienta. Dostarczenie zamówionego towaru do odbiorcy jest możliwe w jak najkrótszym czasie – z dnia na dzień. Wysłanie go z magazynu centralnego zwykle zajęłoby więcej czasu.

Mając na uwadze złożoność łańcucha dostaw, magazyny te odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu sprawnego przepływu produktów między producentami a konsumentami. Projekt magazynu dystrybucyjnego musi uwzględniać wszystkie potrzeby i oczekiwania klienta, by stanowił faktyczną pomoc.

Idealny magazyn e-commerce

Magazyn dystrybucyjny pozwala dostarczyć produkty do klientów tak szybko, jak tylko jest to możliwe. Jego funkcją jest przechowywanie towarów na danym terenie, które zostały tu dostarczone z hal produkcyjnych przed wysyłką do klienta. Są to zwykle towary, na które jest największy popyt na danym obszarze.

Dzięki niemu zostaje zachowana płynność w łańcuchu dostaw. Magazyny dystrybucyjne gwarantują wysoką jakość obsługi, a firma może liczyć na redukcję kosztów transportu. Co więcej, magazyny dystrybucyjne mogą też pełnić rolę wysyłkową albo dostawczą.

Dla kogo magazyn dystrybucyjny to dobre rozwiązanie?

Magazyn dystrybucyjny będzie odpowiedni dla m.in. sieci sklepów, które nie dysponują na tyle dużą powierzchnią, by móc samodzielnie przechowywać towar i mieć go odpowiedni zapas.

To również dobra opcja dla sprzedawców, którzy od niedawna są na runku i jeszcze nie posiadają przestrzeni do przechowywania. Wtedy mogą wynająć jedynie część powierzchni – taką, która będzie odpowiadała na ich potrzeby. Dla przedsiębiorców początkujących w branży e-commerce polecamy też usługę fulfillment.

fot. delphinmedia / Pixabay