Co-packing – kiedy warto z niego skorzystać?

pakowanie towarów

Co-packing, czyli usługa polegająca na pakowaniu produktów przez zewnętrzną firmę, zyskuje coraz większą popularność. To strategia, która może przynieść wiele korzyści różnym przedsiębiorstwom, niezależnie od ich rozmiaru czy branży. Kiedy warto z niego skorzystać? Oto kilka sytuacji, w których co-packing może być strzałem w dziesiątkę.

Co-packing w logistyce

Copacking to rozpakowanie i ponowne zapakowanie towarów, ale w sposób dedykowany pod konkretnego klienta. To świetne rozwiązanie dla firm z branży e-commerce, którym zależy na korzyściach ze zlecenia pakowania na zewnątrz.

Kiedy wybrać co-packing?

Brak możliwości samodzielnego pakowania. Jeśli Twoja firma nie posiada odpowiednich urządzeń i infrastruktury do pakowania produktów, co-packing może być doskonałym rozwiązaniem. Zamiast inwestować w nowy sprzęt czy wydłużać proces produkcji, można zlecić to zadanie specjalistycznej firmie zajmującej się pakowaniem.

Sezonowe zlecenia / produkcje. Jeśli prowadzisz sezonowy biznes, co-packing może pomóc w obsłudze wzmożonego popytu w określonych okresach. Zamiast zatrudniać tymczasową załogę tylko na pewien czas, możesz skorzystać z doświadczenia firmy co-packingowej. Gdy jest potrzeba, np. promocja czy akcja sezonowa, można skorzystać z opakowań pod wybrany okres roku. Poza tym oferta jest dedykowana do sprzedawców, którzy zamawiają produkty od producenta lub fabryki. Wtedy trzeba je zabezpieczyć i spakować do pojedynczych opakowań, a także umieścić logo.

Z usług co-pakowania korzystają też firmy, które sprowadzają towary z zagranicy i sprzedają je następnie pod własną marką.

Gdy Twoje zamówienia rosną, a Twoje wewnętrzne zasoby są ograniczone, co-packing może pomóc w sprawnym dostarczaniu większych ilości produktów na rynek. Dzięki wsparciu zewnętrznego partnera, możesz dostosować się do zmieniającego się popytu.

Korzyści i usługi co-packing

Co-packing oznacza wiele benefitów dla firm działających w branży e-commerce. Wiele sklepów internetowych z niego korzysta. Pozwala zaoszczędzić czas i środki finansowe, które inaczej musiałbyś poświęcić na zakup sprzętu, przeszkolenie pracowników czy organizację procesu pakowania.

To z kolei może przyczynić się do poprawy efektywności i rentowności operacji. Redukcja wydatków to często priorytet wielu firm. Dzięki niemu nie ma potrzeby wynajmu powierzchni magazynowej, gdyż zajmie się tym firma mająca duże punkty logistyczne i wieloletnie doświadczenie. Nie ma też potrzeby inwestowania w szkolenia, maszyny do pakowania czy zarządzania ogromnymi zasobami ludzkimi.

fot. delphinmedia / Pixabay